Op 03 april ’18, heeft de directie de vragen beantwoord
van de afdeling magazijn en enkele restvragen . De volledige vragenlijst zou ons op de blog
te ver leiden.
Magazijn:
- Er zou één bediendenfunctie blijven die een combinatie is van het leiden van de afdeling gecombineerd met het aansturen van de onderliggende processen en KPI’s. De overige bediende-activiteiten worden gecombineerd bekeken met de studie van de aankoop rollen die met name betrekking hebben op de magazijn artikelen en het bestellen en opvolgen ervan.
- a) we zouden in de organisatie implementeren dat magazijnartikelen tijdig gereserveerd dienen te worden , zodat er minder ad-hoc dient te gebeuren.
- B) boomstructuren om masterdata meer gestructureerd aan te leggen zouden helpen om efficiënt gegevens op te zoeken.
- c) herindeling van het magazijn naar snel-lopers / traaglopers
- d) lager aantal artikelen in voorraad (ipv > 15K artikelen naar 12K artikelen ) zou minder cycle count behoeven
- e) herbekijken van de leverfrequenties van bepaalde artikelen, zodat er minder inslag nodig is.
- Referentie naar andere sites en best practices buiten Nyrstar ( uiteraard rekening houdend met de specifiek noodzaak van de Balen/OVP situatie). Verder is dit ook een maximum wat zal blijken uit de activiteiten die we nu aan het uitvoeren zijn qua efficiëntie en verminderen van het aantal artikelen.
- Het aangehaalde voorbeeld is geen bijgekomen taak en gebeurt sporadisch. Ter verduidelijking hierover : het idee is om hal 1 leeg te maken en alles op 1 plaats te stockeren . In deze studie zijn geen bijkomende taken voorzien.
- a) goederen die in de grijpvoorraad horen te zitten . We zien nu dubbele voorraden en deze worden naar de desbetreffende afdelingen overgeheveld.
- b) materialen die obsolete zijn , worden allemaal gescreend. Als ze te oud zijn en niet meer nodig blijken worden ze verwijderd ( ongeveer 5500 artikelen zijn obsolete)
- c) daarnaast beheersen we de totale voorraad en zullen materialen die dreigen obsolete te raken eerder verwijder worden.
- d) er zijn artikelen die net meer op voorraad hoeven te liggen en direct door de afdeling bijgehouden worden ( bv facilities)
- Neen het is niet de bedoeling dat de productie en onderhoud problemen zouden krijgen . Zij worden betrokken bij het eventueel verwijderen van de obsolete materialen . We zien op dit moment veel te veel artikelen die echt oud zijn en bijgehouden worden voor ‘ misschien hebben we ze nodig’. Maar deze artikelen hangen niet in een boomstuctuur , dus ze zijn als dusdanig ook niet opzoekbaar
- Volgens de werkgever reageert men op de afdeling logerij vooral op de CO-analyzer en nadien op de stalen van het Labo. Men zegt dat alle stalen betrouwbaar zijn dus ook de stalen van de analyzer. Het kan dat men bij opstart van het proces sporadisch stalen moet gaan nemen . De werkgeversafvaardiging is zeker van zijn stuk m.b.t. de intentie om analyzers aan te kopen op de afdeling logerij. Ze nemen hierdoor geen extra risico’s.
- We wijzen de werkgever op het feit dat in het verleden de arbeidsgeneeskundige dienst zeer goed werk heeft geleverd . Dat arbeiders en bediende op de werkvloer vertrouwd zijn met gegeven dat er medische hulp ter beschikking staat voor hen . We staan allen tewerkgesteld in een gevaarlijke industrie met ovens en zuren . Door de afbouw op de geneeskundige dienst komt het onveilig gevoel sterk naar boven bij de arbeiders . en ze vinden dat de directie moet overwegen om op hun stappen terug te komen mbt de afbouw.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten